woensdag 9 oktober 2013

Review boek: "Kook ook Brood"

Eens wat anders dan een receptje, een review van het boek, "Kook ook Brood" lees vlug mee...

Auteur/Uitgever: Inmerc
Tja, de titel zegt al genoeg eigenlijk, kook ook brood, mijn interesse werd gewekt nadat ik op zoek was voor een leuk boek met verschillende recepten voor broodbakken en ik op www.eci.nl dook voor dát ene boek met verschillende receptjes, makkelijk, overzichtelijk en waar je gewoon meteen zin en trek krijgt om een brood te gaan maken en waarvan je eigenlijk de foto's al wilt proeven!

Waarom ECI? Nou daar kan ik kort over zijn, omdat ik daar lid van ben, al verscheidene jaren en ik het heerlijk vind om informatie over een boek gewoon kort en krachtig op één pagina te zien, ipv in de stellingen bij een boekenwinkel te duiken en door gekreukte pagina's te bladeren, mensen die in je nek te lopen hijgen, de verkopers die geïrriteerd staan te wezen, met zo'n hoofd van "kijken is kopen" of een boek in handen te hebben die compleet in plastic zit. ECI heeft vaak, soms niet, een optie om het boek door te bladeren en daar houd ik van, dan ook nog met 1 klik in je winkelmandje en de andere dag in huis, super!

Maar terug over het boek, het leuke vond ik dat het boek er super uit zag, vrolijke moderne kleuren, mooi vorm gegeven, ideaal formaatje boek, de recepten spraken me aan, prachtige foto's waren verwerkt en dit boek maar € 7,50 kost! (vergeet even dat ik een kookboeken tik heb)

Deze MOEST ik hebben! Al sinds maart dit jaar bakken we ons eigen brood, geen supermarkt brood of brood van de bakker meer in huize Eekma, maar versgebakken brood, iedere morgen weer, geen fijner moment van wakker worden met de geur van vers brood, ik zweer jullie! Zó, zó lekker, heus!

Supermarkten bieden tegenwoordig ook een tal van broodbak waren, dus je kunt je lol op! Maar na een half jaar genoeg ge-experimenteert te hebben zijn we wel toe aan de volgende level van broodbakken, naast het "gewone" brood ook stokbrood of ciabatta's, roggebrood of suikerbrood, gewoon anders brood. Uiteraard blijven we onze tarwe, meergranen, wit of maisbrood ook gewoon bakken.

In dit boekje wat 141 pagina's telt, staan echt zulke lekkere receptjes! Echt ik wil ze gewoon allemaal maken en proberen! Er staan receptjes in van Fins Roggebrood, Bagels, Frans platbrood, maar ook receptje voor broodje Bapao! Hoe leuk is dat?

Voor iedereen die op zoek is naar een boekje met verschillende recepten voor zowel "gewoon" brood als hartige of zoete brood is dit zéker een aanrader en zeg nu zelf, voor de prijs hoef je hem niet te laten liggen!

Veel leesplezier!

1 opmerking:

  1. Het recept voor koffiebroodjes (pagina 61) klopt in ieder geval niet helemaal, 300 gram rozijnen is zomaar 175 gram teveel voor een dergelijk receptje. Afgezien daarvan is het recept voor kadetjes ook niet correct, als je werkelijk 14 gram droge gist (2 zakjes) zou gebruiken krijg je broodjes die heel sterk naar gist ruiken/smaken. 7 gram gist is het maximum (1.4% Ontstopper het meelgewicht) en de norm voor bakkers.

    BeantwoordenVerwijderen