donderdag 10 oktober 2013

Surinaamse Pastei

Een beetje van mezelf en een beetje van de AH placa!

Bron foto: Allerhande
Toen ik boodschappen deed bij de Albert Heijn, viel mijn oog op van die gerechten kaartjes, weten jullie wat ik bedoel? Van die kaartjes met een receptje erop. (duhhhh Veroon)

Ik vond het er zó lekker uitzien, die moest gemaakt worden, op het moment vind ik alle receptjes uit de oven geweldig, vraag me niet waarom. Wel paste ik het receptje iets aan, omdat me dat lekkerder leek en ik gewoon eigenwijs ben...

Gelukkig was ik al in de winkel, dus de volgende artikelen belanden in mijn winkelwagentje:


  • 400 gr. Iets kruimige aardappelen;
  • Zonnebloemolie;
  • 2 Teentjes knoflook fijn gesneden;
  • 1 Chilipepertje fijn gesneden;
  • 2 Sjalotten fijn gesnipperd;
  • 300 gr. Kipfilet, in reepjes;
  • 2 Bouillonblokjes;
  • 2 tl. Kerriepoeder;
  • ­½ tl. Sambal;
  • 200 gr. Tuinerwten;
  • 1 Blik deeg voor super croissants (6 stuks);
  • 1 Ei, losgeklopt.
  1. Verwarm de oven voor op 200°C.
  2. Schil de aardappelen en snijd in blokjes (brunoise).
  3. Kook de aardappelen ca. 4/5 min. in water met wat zout.
  4. Verhit ondertussen de olie in een hapjespan en fruit de knoflook, ui en chilipepertje glazig.
  5. Voeg de kip, bouillonblokjes, sambal en het kerriepoeder toe. Voeg de tuinerwten en aardappel ook toe op het laatst.
  6. Halveer het deeg in de breedte. Rol met de deegroller uit tot 2 ronde lappen zo groot als je ovenschaal (het liefst een ronde) en dan ietsjes groter. 
  7. Vet je ovenschaal in en bekleed met de 1e lap deeg.
  8. Verdeel de vulling erover en dek af met de andere lap.
  9. Druk de randen aan met een vork en bestrijk de bovenkant met het ei.
  10. Maak met een mes inkepingen in het deeg zodat stoom uit je gerechtje kan ontsnappen. Hierdoor word het minder vochtig en je deeg lekker knapperig.
  11. Strooi wat zout/peper over je deegje heen voor extra smaak en evt. wat geraspte kaas.
  12. Bak in ca. 25 min. in het midden van de oven.
-Eet smakelijk!-

2 opmerkingen:

  1. Wat is dit voor gerecht want Surinaamse pastei is het ABSOLUUT niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tja.... dit is wat op het receptenkaartje stond en wat ik heb overgenomen! Er zijn meer hondjes die fikkie heten en waarschijnlijk ook zoveel surinaamse pastei-en. Voor wat het waard is, wél erg lekker!!! Zeker de moeite waard.

      Verwijderen