maandag 26 mei 2014

Foodblogswap Mei - Roti

Hoi allemaal! 

Leuk dat jullie er weer zijn en meelezen.


Voor de maand mei mocht ik gaan koken van het leuke blog en studentenkeuken van Marjolein! Haar blog kun je hier bezoeken.

Na wat rondneuzen op haar blog, besloot ik voor haar lievelingsreceptje te gaan, namelijk Roti! Dat klonk erg lekker en nog leuker zonder pakjes en zakjes! Kijk daar word deze mama blij van!




Dus toog ik vol goede moed de keuken in! Alleen van het lezen van het receptje kreeg ik al trek! (what's new) hahaha...

Ik heb het wel ietssssssjes anders gedaan dan Marjolein, sorry meid, ik heb alles in 1 pan of eigenlijk wok gemaakt! Was al begonnen en las dus te laat dat ik de kipfilet apart moest bakken, maar zo ging het ook dikke prima! En sommige ingrediënten van jou had ik niet en sommige anders, dus het is roti met een Verona twist geworden maar echt waar.... Inderdaad super lekker!!!

Ingrediënten: (voor 6 personen)


  • 3 Kipfilets in blokjes;
  • 1 Blik Sperziebonen (vers kan natuurlijk ook deze had ik nog);
  • 1 Zakje Krieltjes a 600 gr. (Albert Heijn);
  • 1 Ui ik gebruikte 4 sjalotten;
  • 2 Tenen knoflook;
  • 1 Rode Peper zonder zaadjes;
  • 1 Blikje Tomatenpuree;
  • 2,5 t.l. Hot Curry Poeder (Albert Heijn);
  • 2 tl. Ketoembar;
  • 1 tl. Komijn;
  • 1 tl. Paprika Poeder Pikant;
  • Scheutje Gembersiroop of snuf suiker;
  • Kneepje Harissa (peperpasta);
  • Olijfolie (ik gebruikte olie met chilipeper en knoflook);
  • 1 Groentebouillonblokje;
  • 2/3 Glazen water;
  • Roti Wraps (Albert Heijn);
  • Crème Fraîche;
  • (6 gekookte eitjes optioneel). 


  1. In een wok of ruime koekenpan, wat olie verhitten en je kipfilet-blokjes samen met je droge kruiden even om en om bakken tot de kipfilet mooi bruin is geworden. 
  2. Voeg dan de ui, knoflook en peper toe en bak deze nog eventjes mee.
  3. Wanneer je ui glazig is, voeg je blikje tomatenpuree toe en bakt deze ook eventjes kort mee.
  4. Intussen gaatjes in je zakje krieltjes prikken en 5 min. voorgaren in de magnetron. Dan toevoegen aan je kipfilet.
  5. Voeg nu 2 tot 3 glazen water toe, kijk even hoe dat gaat en het bouillonblokje.
  6. Maak ondertussen je wraps/vellen warm.
  7. Als laatste voeg je bij je kipfilet een scheutje gembersiroop of schepje suiker en je boontjes, ik gebruikte boontjes uit blik maar als je verse boontjes gebruikt deze even voorkoken!
  8. Wanneer je roti vellen warm zijn, ze bestrijken met wat crème fraîche, wat gele rijst in het midden leggen, daarbovenop evt. een gekookt eitje in stukjes en daarbovenop je roti, dubbelvouwen en dan aanvallen!!! (zie foto's) 


Echt een heerlijk receptje! Super leuk en makkelijk ook om te maken en de kinderen vonden het ook om te smullen! Neem zeker ook even een kijkje op Marjolijn haar blog!

Deze maand kookte Vera van Princess and the Chickpea van mijn blog! Ben benieuwd wat ze uit haar keukentje heeft getoverd!!!

- Tot de volgende Swap, bedankt voor het lezen! -

1 opmerking: