donderdag 8 mei 2014

Italiaans Gehaktbrood met ei

Terwijl ik wat aan het rond neuzen was bij verschillende foodblogs, raakte ik helemaal in de ban van gehaktbrood, wat zag dat er lekker uit!!! Die moesten we proberen en wel meteen... 

Maar onderwijl ik aan het neuzen was naar wélk gehaktbrood ik nu ging maken, kreeg ik meer een meer receptjes in mijn receptenboekje....

Ik koos uiteindelijk voor het "Italiaans Gehaktbrood met ei" maar.... binnenkort andere varianten hier te vinden op Miss Baksel ;-) Houd mijn blog dus goed in de gaten als je meer wilt weten!



Ik dacht eerst dat het mega ingewikkeld zou zijn, maar dat valt écht wel mee! Je pakt je ingrediënten en gooit dat zo "hup" bij elkaar, klaar!!!!

Ingrediënten:


  •  750 gr. H.o.H. Gehakt;
  •  1 Grote Ui gesnipperd;
  •  2 Teentjes knoflook (ik rasp ze altijd);
  •  2 el. Verse Peterselie fijn gesneden;
  •  1 Rauw Ei;
  •  2 Handjesvol Broodkruim (voeg meer toe als je gehakt heel vochtig is);
  •  2 el. Melk;
  •  8 Plakjes Peper Salami in reepjes; (Albert Heijn)
  •  30 gr. Vers geraspte Parmezaanse kaas;
  • 150 gr. Blokjes kaas (zo groot als dobbelsteentjes) ga voor pittige kaas ik gebruikte extra belegen;
  •  4 Hardgekookte eieren, gepeld en afgekoeld.



  1. Begin met het koken van 4 eieren, koel ze goed af onder koud stromend water en zet dit in koud water even aan de kant.
  2. In een koekenpan met wat olijfolie, bak je ui en knoflook glazig. Laat dit vervolgens afkoelen in de pan.
  3. Verwarm de oven voor op 180°C. Bekleed een bakplaat met bakpapier en druppel daar wat olijfolie op, smeer goed uit. Dit zorgt ervoor dat straks het gehakt niet blijft plakken.
  4. In een grote kom, meng je gehakt, afgekoelde ui/knoflook, peterselie, rauw ei, reepjes salami, Parmezaanse kaas, broodkruim, melk en paar druppels olijfolie goed door elkaar. Voeg ook wat zout/peper toe naar smaak. 
  5. Stort je gehaktmengsel op je bakplaat en maak een mooi rechthoek, zorg dat je gehaktmengsel overal even dik is.
  6. Pel nu je eieren die je gekookt hebt en leg deze in het midden van je gehakt rechthoek.
  7. Leg hier omheen je blokjes kaas.
  8. Vouw voorzichtig over je eieren en kaas de onder en bovenkant van je gehakt samen, zodat je een mooie rol krijgt, duw dit rustig stevig tegen elkaar aan zodat het goed dicht zit. Vorm een mooi brood.
  9. Zet je gehaktbrood voor ca. 55/60 min. in de oven. Bij ons moest hij 10 min. langer in de oven, maar houd het gewoon goed in de gaten!
En dan lekker genieten!!! Wij aten het met haricots verts en aardappelschijfjes, echt zó lekker!!!! De kinderen vonden het ook heerlijk! Wat we overhielden, hebben we de volgende dag opgegeten bij de lunch!

Mocht je groot fan zijn van een gehaktbal maar meer willen variëren? Ik zeg maak het vlug! Echt echt een aanrader, laat vooral weten wat jij ervan vond!

Ook super lekker om te serveren bij een verjaardag in dunne plakjes!

- Eet Smakelijk -

Geen opmerkingen:

Een reactie posten