donderdag 1 mei 2014

Sloppy Joe

Na een aflevering van de makkelijke maaltijd van 24 kitchen was ik helemaal in de ban van Sloppy Joe's!

Die moest ik maken...

Bron foto: Kraftcanada

Nu heb ik zoviezo vaak als ik Rudolph hoor praten dat ik "iets" moet maken, maar toen zoonlief ook vroeg "mama wanneer gaan we die eens eten?" was ik om!

Na een sloppy joe speurtocht op internet ben ik uiteindelijk voor het volgende recept gegaan...

Ingrediënten:

  • 500 gr. H.o.H. gehakt;
  • 1 Ui gesnipperd;
  • 1 Rode paprika in blokjes;
  • 4 Teentjes knoflook geperst;
  • 1 tl. Mosterdpoeder;
  • 2 tl. Paprikapoeder;
  • 2 tl. Knoflookpoeder;
  • 2 tl. Uipoeder;
  • 2 el. Bruine Suiker;
  • 2 tl. Worchesteshire Sauce;
  • 2 el. Ketchup;
  • 350 ml. Tomatensaus;
  • 60 ml. Water;
  • Zout/Peper naar smaak.
  1. Gehakt in wat olie rullen, droge ingrediënten toevoegen, dan je natte ingrediënten en vervolgens zo'n 20 min. laten sudderen.
  2. Serveren op geroosterde/beboterde kaiserbroodjes (evt. ook zelfgemaakt, kijk voor mijn recept     hier: Kaiserbroodjes).
Geniet van dit eenvoudig maar toch overheerlijke broodje! Wij vonden het hier een hit!

- Eet Smakelijk -

Geen opmerkingen:

Een reactie posten