maandag 16 juni 2014

Romige Tagliatelle met champignons!

Toen ik net ging samenwonen met mijn lief en we voor het eerst écht op onze eigen benen gingen staan een eigen keukentje hadden, wasmachine en droger kochten jee wat voelde ik me toen volwassen! 19 Jaar en het voelde onoverwinnelijk, alles zelf uitvinden, boodschapjes halen voor "onszelf" het voelde zó goed!

Een van de receptjes die ik toen vaak maakte was deze romige tagliatelle met champignons, omdat het supersnel was naast ons "werk" en "huishouden" haha maar ook ideaal als we mensen kregen te eten onverwacht, je maakt zo wat bij en je staat er niet uren voor in de keuken, stokbrood en kruidenboter erbij en je kan niet meer stuk!

Steeds als ik dit receptje maak, denk ik weer terug aan ons 1e huisje, nou ja huis..... appartementje maar wél met 3 slaapkamers! Met zijn 2tjes aan de grote eettafel... Zo leuk, misschien herkennen jullie dat ook met een receptje, dat je meteen terug bent naar die plek of plaats of een herinnering aan "vroeger"...

Hoewel ik het niet meer zo vaak maak is het nog steeds 1 van mijn favoriete pasta receptjes!

Bron foto: Jumbo

Dit heb je nodig (4 personen):

  • 400 gr. Tagliatelle;
  • 1 Ui gesnipperd;
  • 1 Chilipepertje zonder zaadjes fijngesneden;
  • 2 Teentjes knoflook fijngeraspt;
  • Olijfolie;
  • 1 Bakje kastanje champignons in kwarten;
  • 2 el. Gedroogde Tijm;
  • Peper/Zout naar smaak;
  • 75 gr. Geraspte kaas;
  • 200 ml. Slagroom (ikzelf gebruik ook vaak kookroom en dan de lightversie het is maar net wat je wilt);
  • 2 el. Verse Peterselie;
  • Handjevol walnoten geroosterd en fijngesneden.

Zo maak je het:

  1. 1Kook de tagliatelle in ruim water met wat zout volgens de aanwijzingen op de verpakking beetgaar. 
  2. 2Verhit intussen in een koekenpan de olijfolie. Fruit de ui, chilipeper 1 teentje knoflook en bak de champignons 5 min. mee. Meng intussen de andere teen knoflook, kaas en tijm door de slagroom en warm deze voorzichtig op, let op! NIET KOKEN!
  3. 3Giet de pasta af en schep deze bij de champignons. 
  4. 4Schenk de kruidige kaasroom erbij. Verwarm de pasta 1-2 min. op laag vuur tot de kaas is gesmolten. Breng op smaak met zout en peper, verdeel je peterselie en walnoten erover en verdeel over vier diepe borden.

1 opmerking: