donderdag 31 juli 2014

Foodblogswap Juli - Kipsalade

Alweer een maand voorbij, weer tijd voor een nieuwe Foodblog Swap.

Dit keer mocht ik iets uitzoeken van het blog Foodiesign
Wat een moeilijke keus is dit toch elke maand weer, om wat uit te zoeken, maar het is gelukt en ik was meteen gevallen voor haar Braziliaanse Kipsalade, dus dat werd het voor deze maand!



Dit is echt een heerlijk snel en verukkelijk lunch gerechtje of "side dish" echt een aanrader!
(helemaal als het van dat snikhete weer is)
Ipv gerookte kip heb ik zelf kipblokjes gebakken met wat marinade, gewoon omdat ik dat persoonlijk lekker vind en het receptje een beetje aangepast met wat ik in huis had en mij meer aansprak ;-)

Ingrediënten:

  • Zakje gemengde sla;
  • Komkommer in fijne plakjes (ik doe dit altijd met de kaasschaaf);
  • Klein blikje mais;
  • Klein blikje doperwtjes;
  • 2 Augurken in stukjes;
  • 1 Appel in stukjes;
  • Crème Fraîche ca. 60 gr.;
  • 2 el. Mayonaise;
  • Peper/Zout;
  • Gerookte kip in blokjes óf wat jij lekker vind, ikzelf heb kipfilet gemarineerd, in blokjes gesneden en gebakken.
  • Zakje aardappelfrietjes (chips). 
Zo gaan we te werk:
  1. Meng alles voor je salade door elkaar en voeg hier je crème fraîche en mayonaise aan toe, breng op smaak met wat zout en peper.
  2. Leg bovenop je salade je aardappelfrietjes.
  3. Leg hier vervolgens je gebakken kipfilet óf gerookte kipfilet bovenop.
  4. En dan......AANVALLUH!

Je kunt natuurlijk eindeloos variëren met deze salade. Hoewel dit een braziliaanse salade op het blog van Foodiesign was en perfect bij het afgelopen WK paste kan dit ook prima een opzichzelfstaande salade voor bijv. de bbq zijn, door de frietjes krijgt het echt een heerlijke onverwachte twist!

Ik zeg.... Allemaal eens proberen!

1 opmerking:

  1. Enthousiast geschreven! Leuk :) Ik vond het ook een verrassend gerecht. Groetjes, Anouk van Foodiesign

    BeantwoordenVerwijderen