zondag 16 maart 2014

Foodblogswap Februari - Spaanse aardappel tortilla!

Hoewel we al ver in maart zitten, plaats ik toch een foodblogswap van Februari -_-
Door het ontbreken van foto's was ik nog niet in staat dit receptje eerder te plaatsen.

Voor de maand Februari mocht ik koken van het leuke blog Happy Little Kitchen  van Lisette.
Wat een vrolijk en overzichtelijk blog heeft deze meid! Geweldig, de kleuren vind ik echt prachtig en haar receptjes....jaaaaa, daar kun je gerust een flinke tijd voor uittrekken! Neem echt eventjes een kijkje, dan weet je wat ik bedoel.

Ik koos van haar blog het recept voor een Spaanse Aardappel Tortilla.


 


Kijk nou! Dat ziet er toch heerlijk uit? Vooral de onderste foto, hier zie je de stoom er nog uitkomen! 

Van tevoren wist ik niet goed wat ik moest verwachten, maar het is écht heel erg lekker! En super simpel ook! Het leuke is dat je met de vulling kunt spelen, met van alles wat je in huis hebt. Bijv. gevuld met prei, of champignons en lente-ui.

Wij aten het met het avondeten tezamen met wat gestoomde groenten en een stukje vlees! Echt een aanrader!!!

Wat ik voor deze tortilla aan ingrediënten gebruikte:


  • 600 gr. Vastkokende aardappelen in dunne plakjes;
  • 1 Ui, gesnipperd;
  • 2 Teentjes knoflook, geperst;
  • 7 Eieren;
  • Peper/Zout/Chilipoeder/Nootmuskaat
  • Olijfolie.
  1. Verhit wat olijfolie in een koekenpan en verwarm hierin je aardappelschijfjes, knoflook en je ui,breng op smaak met wat peper en zout (niet te overdreven want de eiermengsel brengen we ook op smaak) en evt. wat chilipoeder of paprikapoeder, voor ca. 20 min. Laat het niet bruin worden, dus niet op een hoog vuur, maar lekker rustig aan.
  2. Klop je eieren los en breng ook op smaak met peper, zout en wat nootmuskaat.
  3. In je eimengsel voorzichtig je aardappelen en ui scheppen en vervolgens mengen, het teveel aan olie in je pan verwijderen, ongeveer 1 eetlepel overhouden.
  4. Giet je ei/aardappel/ui mengsel terug in je koekenpan en zet dit op een laag vuurtje. Bak dit ca. 25 min. totdat je geen vloeibaar eimengsel meer aan de bovenkant hebt. Draai je tortilla dan voorzichtig om d.m.v. een bord of een deksel en bak dan nog ca. 5 min. 
  5. Voor je je tortilla in punten snijd, het liefst eventjes 10 min. laten rusten.



Serveer met wat groente en vlees als avondeten, of in punten met een fris drankje als lunch, gewoon koud of in nog kleinere punten als hapje bij een verjaardag! Je kunt met dit receptje alle kanten op en variëren met de inhoud. Echt een aanrader!

Suzanne van Puur Suzanne, kookte voor de foodblogswap van Februari van mijn blog de tomatenroomsoep! Haar artikel kun je hier lezen.

- Eet Smakelijk -

Geen opmerkingen:

Een reactie posten