woensdag 2 april 2014

Korean Egg Muffins

Op mijn zoektocht op internet om weer eens wat anders op de ontbijttafel neer te zetten, kwam ik heel toevallig dit receptje tegen en meteen werd ik nieuwsgierig...

Bron foto: mybakeday
Bron foto: aeriskitchen

Ik had dit nog nooit gezien, ook niet "en passant".... Hier moest ik het fijne van weten, dus ging ik aan de slag.

Ingrediënten:

  • 90 gr. Bloem;
  • 8 eieren (uitgaande van 8 muffins);
  • 2 eieren voor beslag;
  • 120 gr. Gesmolten boter;
  • 65 gr. Suiker;
  • 60 ml. Melk;
  • Snuf bakpoeder;
  • 1 tl. Zout;
  • Zeezout voor over de eitjes;
  • Muffintray en olie om deze in te vetten.
Bereidingswijze:

  • Meng de bloem, zout, 2 eieren, suiker, melk, bakpoeder en boter tot een mooi lopend beslag.
  • D.m.v. een spuitzak (dit werkt het makkelijkst ben ik achtergekomen), giet je een beetje op de bodem van 8 muffin gedeeltes zodat de bodem bedekt is.
  • Breek hierop een eitje voorzichtig, en besprenkel met wat zee-zout.

Bron foto: aeriskitchen
  • Vervolgens spuit je met je spuitzak heel voorzichtig weer beslag over je eitjes, zodat het eitje volledig bedekt is met beslag.
  • Verwarm je oven voor op 180°C en bak je muffins af in ca. 25 minuten.
Hoe leuk is dat? Echt niet moeilijk en je kunt eindeloos variëren! Doe er bijv. een stukje spek bij in, of groente met wat ham, het eitje bovenop ipv erin. Ik ben uitgegaan van een hard eitje, vind jij je eitjes lopend lekkerder, doe ze dan wat korter in de oven!

Ik ben heel benieuwd of jullie gevarieerd hebben met de muffins. Laat gerust een comment achter!

맛있게 드세요
- Eet smakelijk -


Geen opmerkingen:

Een reactie posten